Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław: miasto nieruchomości inwestycyjnych

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zakup nieruchomości to wybierany przez Polaków sposób inwestowania – to jedna z najbezpieczniejszych form lokowania pieniędzy. Z raportu firmy Catellae wynika, że najbardziej atrakcyjne stopy zwrotu z kupna mieszkania spośród 61 analizowanych rynków znajdują się w nadbałtyckich miastach: Rydze i Wilnie (na poziomie 5,35 proc.) oraz we Wrocławiu – na poziomie 5,3 proc.
Wrocław: miasto nieruchomości inwestycyjnych

Od wielu lat zakup nieruchomości uważa się nie tylko za zyskowną inwestycję, ale i jedną z bezpieczniejszych. Nieruchomości inwestycyjne – działki, lokale użytkowe, biurowce, budynki, hale, magazyny, generują przychód z tytułu najmu nieruchomości lub wzrostu wartości i późniejszej odsprzedaży.

Nieruchomości stanowią jeden z fundamentów majątku naszych rodaków. Z badania przeprowadzonego dla Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami (IZFiA), wynika, że 28% Polaków najczęściej oszczędza na zakup nieruchomości.

Coraz większe zapotrzebowanie na przestrzeń handlowo-usługową

Wiele organizacji w czasie pandemii przyjęło hybrydowy model pracy, co spowodowało wzrost zapotrzebowania na elastyczną przestrzeń. Z danych Colliers wynika, że w 2021 r. odnotowano wzmożoną działalność deweloperską w sektorze handlowym – na koniec III kwartału w budowie znajdowało się prawie 400 000 mkw.

Z początkiem nowego roku popyt wśród najemców powrócił, a aktywność inwestycyjna zaczęła nabierać tempa. Wśród respondentów badania Business Environment Assessment Study, którzy zadeklarowali inwestycje w rozwój geograficzny firmy, największym zainteresowaniem cieszy się Wrocław, który stale poszerza sektor handlowo-usługowy.

– W naszej ofercie znajdują się dogodnie usytuowane lokale użytkowe o zróżnicowanym metrażu. Osadzone bezpośrednio przy lokalach mieszkalnych, stanowiących dużą bazę potencjalnych klientów. Przykładem jest Pixel House – inwestycja zlokalizowana przy ulicy Legnickiej. Jako jedna z głównych arterii miasta, zapewnia doskonałą komunikację zarówno z centrum, jak i pozostałymi dzielnicami Wrocławia – mówi Emil Basta z WPBM „Mój Dom” S.A.

Mieszkanie do wynajęcia

Pomimo wyjątkowo wysokich cen (wywołanych wysokim popytem, zmniejszającą się podażą gruntów pod budowę oraz rosnącymi kosztami budowy), sprzedaż mieszkań w Polsce utrzymuje się na wysokim poziomie.

W związku ze zmianą preferencji nabywców, zauważalny jest wzrost popytu ze strony inwestorów w sektorze mieszkań na wynajem. Jak wynika z raportu CBRE, największych możliwości inwestorom zainteresowanym rynkiem mieszkaniowym w Polsce dostarcza Warszawa, na drugim miejscu, jest Wrocław. Popyta napędza wojna na Ukrainie. Z ostatnich informacji podanych przez szefa agencji ONZ ds. uchodźców wynika, że nawet 100 tys. z nich znalazło azyl w aglomeracji wrocławskiej.

– Dużym zainteresowaniem wśród inwestorów poszukujących własności na wynajem cieszą się osiedla znajdujące się dalej od centrum oferujące łatwy dostęp do miasta. „Przykładem inwestycji doskonałej pod najem dla rodzin i singli jest Nova Stoczniova” – komentuje Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom” S.A. Jak dodaje: Osiedle położone w północno-wschodniej części Wrocławia posiada mieszkania, które cechują się funkcjonalnością.

Inwestowanie w nieruchomości na wynajem jest preferowaną strategią inwestycyjną dla osób, które chcą posiadać dodatkowe źródło miesięcznego dochodu wraz ze stałym wzrostem wartości ich portfela.


otomedia.pl



o © 2007 - 2022 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Poniedziałek 27 czerwca 2022
Imieniny
Cypriana, Emanueli, Władysława

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl